Python ile Yılan Oyunu

Bu yazımızda, Python ile yılan oyunu kodlarını oluşturacağız. Bakınız:

from turtle import Screen
from snake import Snake
from food import Food
from scoreboard import Scoreboard
import time

# Ekran ayarları. 'turtle' modülü bir pencere üzerinde grafik çizimler yapmamıza olanak tanır.
screen = Screen()
screen.setup(width=600, height=600)
screen.bgcolor("black")
screen.title("Benim Yılan Oyunum")
screen.tracer(0)  # Ekranın hemen güncellenmemesi için, böylece yılanın hareketi daha akıcı gözükür.

# Oyun objelerinin başlatılması.
snake = Snake()
food = Food()
scoreboard = Scoreboard()

# Klavye hareketlerini dinlemek için komutlar.
screen.listen()
screen.onkey(snake.up, "Up")
screen.onkey(snake.down, "Down")
screen.onkey(snake.left, "Left")
screen.onkey(snake.right, "Right")

# Oyun döngüsü. Oyun süresince tekrar tekrar çalışır.
game_is_on = True
while game_is_on:
    screen.update()  # Ekranı güncelle.
    time.sleep(0.1)  # Yılanın hareket hızını kontrol etmek için 0.1 saniye bekleme ekliyoruz.
    snake.move()  # Yılanı hareket ettir.

    # Yılanın yemle temas edip etmediğini kontrol eder.
    if snake.head.distance(food) < 15:
        food.refresh()  # Yemi rastgele yeni bir yere taşı.
        snake.extend()  # Yılanın boyutunu artır.
        scoreboard.increase_score()  # Skoru 1 artır.

    # Yılanın ekran sınırlarıyla temas edip etmediğini kontrol eder.
    if snake.head.xcor() > 280 or snake.head.xcor() < -280 or snake.head.ycor() > 280 or snake.head.ycor() < -280:
        game_is_on = False
        scoreboard.game_over()  # Oyun bitti yazısını göster.

    # Yılanın kendi gövdesine çarpıp çarpmadığını kontrol eder.
    for segment in snake.segments:
        if segment == snake.head:
            pass
        elif snake.head.distance(segment) < 10:
            game_is_on = False
            scoreboard.game_over()  # Oyun bitti yazısını göster.

# Oyun penceresini kapatmak için tıklama olayını dinler.
screen.exitonclick()
from turtle import Turtle

# Metin yazdırmak için ayarlar.
ALIGNMENT = "center"
FONT = ("Courier", 24, "normal")

class Scoreboard(Turtle):
    def __init__(self):
        super().__init__()
        self.score = 0
        self.color("white")
        self.penup()
        self.goto(0, 270)
        self.hideturtle()  # Skor yazısını ekranın üst kısmına yerleştirirken kaplumbağa ikonunu gizler.
        self.update_scoreboard()  # Başlangıçta skoru göster.

    # Skoru ekranda göstermek için kullanılır.
    def update_scoreboard(self):
        self.write(f"Skor: {self.score}", align=ALIGNMENT, font=FONT)

    # Oyun bittiğinde ekrana bu bilgiyi yazar.
    def game_over(self):
        self.goto(0, 0)
        self.write("OYUN BİTTİ", align=ALIGNMENT, font=FONT)

    # Skoru 1 artırma fonksiyonu.
    def increase_score(self):
        self.score += 1
        self.clear()  # Önceki skoru temizle.
        self.update_scoreboard()  # Yeni skoru göster.
from turtle import Turtle

# Yılanın başlangıç pozisyonları.
STARTING_POSITIONS = [(0, 0), (-20, 0), (-40, 0)]
# Yılanın hareket ettiğinde kaç birim ilerleyeceğini tanımlar.
MOVE_DISTANCE = 20
# Yılanın hareket yönlerini tanımlayan sabitler.
UP = 90
DOWN = 270
LEFT = 180
RIGHT = 0

class Snake:
    def __init__(self):
        self.segments = []  # Yılanın bölümlerini (segmentlerini) saklar.
        self.create_snake()  # Yılanı başlangıç pozisyonunda oluşturur.
        self.head = self.segments[0]  # Yılanın başını tanımlar.

    # Yılanın başlangıç segmentlerini oluşturur.
    def create_snake(self):
        for position in STARTING_POSITIONS:
            self.add_segment(position)

    # Yeni bir segment eklemek için kullanılır.
    def add_segment(self, position):
        new_segment = Turtle("square")  # Yeni bir kare şeklinde segment oluşturur.
        new_segment.color("white")
        new_segment.penup()
        new_segment.goto(position)
        self.segments.append(new_segment)

    # Yılanı uzatır. Yem yendiğinde kullanılır.
    def extend(self):
        self.add_segment(self.segments[-1].position())

    # Yılanın hareketini sağlar. Tüm segmentlerin bir öncekine doğru hareket etmesini sağlar.
    def move(self):
        for seg_num in range(len(self.segments) - 1, 0, -1):
            new_x = self.segments[seg_num - 1].xcor()
            new_y = self.segments[seg_num - 1].ycor()
            self.segments[seg_num].goto(new_x, new_y)
        self.head.forward(MOVE_DISTANCE)

    # Aşağıdaki fonksiyonlar yılanın hareket yönünü değiştirmek için kullanılır.
    def up(self):
        if self.head.heading() != DOWN:
            self.head.setheading(UP)

    def down(self):
        if self.head.heading() != UP:
            self.head.setheading(DOWN)

    def left(self):
        if self.head.heading() != RIGHT:
            self.head.setheading(LEFT)

    def right(self):
        if self.head.heading() != LEFT:
            self.head.setheading(RIGHT)
from turtle import Turtle
import random

class Food(Turtle):
    def __init__(self):
        super().__init__()
        self.shape("circle")  # Yemi daire şeklinde oluşturur.
        self.penup()  # Çizim yapmaz.
        self.shapesize(stretch_len=0.5, stretch_wid=0.5)  # Yem boyutunu ayarlar.
        self.color("blue")  # Yemin rengini mavi yapar.
        self.speed("fastest")  # Yemin hızını en hızlı yapar.
        self.refresh()  # Yemi başlangıçta rastgele bir konuma yerleştirir.

    # Yemi ekranda rastgele bir yere taşır.
    def refresh(self):
        random_x = random.randint(-280, 280)
        random_y = random.randint(-280, 280)
        self.goto(random_x, random_y)

Kodu çalıştırmak için: Trinket

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Pythonda yılan oyunu yapıyorumda yılan yemi her yediğinde 1 birim değilde 3 birim uzaması lazım onun kodunu nasıl yazabilirim

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu