Python ile Taş Kağıt Makas Oyunu Kodlama

Bu örneğimizde, Python programlama dilini kullanarak “taş – kağıt – makas” adlı oyunu kodlayacağız. Oyunun kuralları aşağıdaki gibidir:

  • Taş, makası kırarak yener.
  • Kağıt, taşı sararak yener.
  • Makas, kağıdı keserek yener.

Kodlama rastgelelik içerdiği için random modülü kullanılacaktır. Kullanıcıdan veri giriş olacağı için input () fonksiyonundan ve koşul test edileceği için if-else ifadelerinden yararlanılmıştır. Ayrıca kullanıcı, tekrar tekrar oynayabilsin diye döngü içine aldık ve bunun için while döngüsünü kullandık. Bakınız:

  • İlk olarak, taş, kağıt ve makas resimleri bir liste içerisine alınır.
  • Daha sonra, kullanıcıdan taş, kağıt veya makas seçimini yapması istenir. Kullanıcı 0, 1 veya 2 sayılarından birini girer.
  • Eğer kullanıcı 0, 1 veya 2 sayılarından birini girdiyse, seçtiği değer ve bilgisayarın rastgele seçtiği değer ekrana yazdırılır.
  • Daha sonra, kazanan belirlenir:
    • Kullanıcının ve bilgisayarın seçimleri arasındaki fark modulo 3 alınır. Bu sonuca göre:
      • 0 ise, yani seçimler aynı ise, berabere kalınmıştır.
      • 1 ise, yani bilgisayarın seçimi, kullanıcının seçiminden bir sonraki seçim ise, kullanıcı kaybetmiştir.
      • 2 ise, yani kullanıcının seçimi, bilgisayarın seçiminden bir sonraki seçim ise, kullanıcı kazanmıştır.
  • Kazanan belirlendikten sonra sonuç ekrana yazdırılır ve program sonlanır.
  • Eğer kullanıcı 0, 1 veya 2 dışında bir değer girerse, ‘Geçersiz değer girdiniz…’ yazdırılır ve program sonlanır.

Kodu çalıştırmak için: Trinket

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu